Wednesday, May 19, 2010

tHe day I hAd to go ThRough

terlalu byk bnde yg aku pkir en,
aku mls nk pkir bebyk sgt,
mcm2 aku rse skg,
sedih, skit ati, kecewa, keseorngan...
hmm byk tol dugaan,
mgkin ats perbuatan aku sendri, spe tahu..

aku nk bwt ape yg aku mmpu,
tpi ibuku berkate "klu bwt hnye yg mmpu, then dpt la hnye yg mmpu"..sigh..
aku xnk la hnye takat 2, aku mahu lebih..

aku cube untk mnjadi seorunk yg heartless,
lntak la ape org nk kate kt aku, nk pndg aku mcm ne un,
it ur problem..not mine..
klu la stiap plan itu brjlan sperti drncang en sronok..

hakikat nyer..x smue itu indah..
termasuk la dri ini..


kenaper,
perasaan aku semakin terusik,
padahal aku boley endah en begitu sahaja,
adakah sbb aku sygkn dia,
tpi x perlu smpi bgini ko fkir kan whai diri..


btol lah dikata kan oleh rakan2..,
biler hati mula berputik,
ko x akan amek peduli bgaimana paras rupa dan kelemahan nya,
tpi hati aku sedih bila mnyedari kelemahan sifat si dia,
hatiku menagis dan aku tidak tahu kenapa,
mmg aku sedari stiap manusia ada kelemahan,
termasuk lah diri ini yg tdk seberapa,
inilah corat coret kehidupan agak nya,
berjumpa dengan pelbagai manusia,
aku harus tabah dan sabar..


byk lgie perkare manis dan pahit harus aku hadapi,
belajarlah wahai diri dan hati..
nilai la sesuatu dengan sebaek nya..

No comments:

Post a Comment